Hmm garip bir başlık oldu değil mi? Evet, 30 ocak - 1 Şubat tarihlerinde ATOM'un organizasyonuyla Global Game Jam'in Ankara ayağı düzenlendi. Ben de oradaydım. Yeni insanlarla tanıştık, eğlendik, oyun yaptık. Güzeldi. Seneye bir aksilik olmazsa yine orada olacağım :).
Eee bitti ama oyunlar nerede diyorsanız işte GGJ sırasında yapılan bütün oyunlara buradan ulaşabilirsiniz.
Bunun dışında organizasyon bir basın bülteni yayınlamış, onu sizinle paylaşayım ve klasik bir şekilde sona erdireyim bu yazıyıda.
Eee bitti ama oyunlar nerede diyorsanız işte GGJ sırasında yapılan bütün oyunlara buradan ulaşabilirsiniz.
Bunun dışında organizasyon bir basın bülteni yayınlamış, onu sizinle paylaşayım ve klasik bir şekilde sona erdireyim bu yazıyıda.
METUTECH-ATOM, dünya genelindeki 54 merkez içinde,
48 saat içinde en fazla oyun geliştirilen 3. merkez oldu...
www.ggjturkey.org
Oyun geliştirme ve animasyon teknolojileri alanındaki girişimci faaliyetlerin
teşvik edilmesi ve mevcut fikirlerin ticarileşmesini hedefleyen “ODTÜ Teknokent
Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi” (METUTECH-ATOM),
dünyanın 23 ülkesindeki 54 farklı merkezde 1650 geliştiricinin katılımıyla aynı
anda gerçekleştirilen “Global Game Jam” (Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya
Maratonu) etkinliğinin Türkiye ayağına ev sahipliği yaptı.
30 Ocak - 1 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilen etkinlikte, 48 saat içinde
dünya genelindeki 1650 geliştirici toplam 360 oyun geliştirdi. METUTECH-ATOM
ise, 48 oyun geliştirici 13 oyun geliştirerek, dünya genelinde 48 saaat içinde en
fazla oyun geliştirilen 3. merkez oldu. Tamamı ücretsiz 360 oyunu Global Game
Jam sitesinden indirebilirsiniz: http://www.globalgamejam.org/games
Turkcell, Intel ve Asus’un destekleriyle yapılan etkinliğin ilk günü, “World of Goo”
oyununun geliştiricisi Kyle Gabler ve usta oyun geliştirici Don Daglow’un video
üzerinden Türkiye’deki geliştiricilere seslenişinin ardından Turkcell ile iş ortaklarının
oyun geliştirme süreçleri üzerine konuşmaları yer aldı.
Etkinliğin en heyecanlı bölümlerinden biri olan temanın “Birlikte olduğumuz sürece,
problemler peşimizi bırakmayacak” olarak açıklanmasıyla, 48 saatlik uykusuz
maraton Türkiye için, aynı diğer merkezler gibi başlamış oldu.
Dünyada ilk defa global olarak düzenlenen ve Türkiye’nin de ilk defa düzenlediği
bu etkinlikte 48 saat sonunda ortaya çıkan 13 oyunun sunumlarını izleyen ve
değerlendiren juri, Türkiye finalisti olan oyunu Jelly Jam grubunun “Lucid” adlı oyunu
olarak belirledi. Bir denizanasının kendi sürüsüne ulaşmak için verdiği
mücadeleyi konu alan oyunun getirdiği en büyük yenilik, denizanasının kendisini değil
içinde bulunduğu ekosistemi kontrol ederek oyunu tamamlamaya çalışıyor olmanız.
Yapımcıları arasında bir de lise öğrencisinin bulunduğu Türkiye finalisti olan
“Lucid” adlı oyun, diğer merkezlerin finalistleri ile birlikte, San Francisco’da
gerçekleşecek “Game Developers Conference 2009” sırasında IGDA (Uluslararası
Oyun Geliştiricileri Birliği) tarafından sergilenecek.
Yorumlar