Unity 2.5 yayınlandı

Tarayıcı içinde bile çalışabilen platfromlar ötesi 3D oyun motoru Unity'nin 2.5'uncu sürümü çıktı. Şaheser niteliğindeki bu oyun motoru ücretli olmasına rağmen (fakir) Indie piyasasının son zamanlarda en çok ilgi gösterdiği yazılımlardan biri. 

2.5'uncu sürüm ile birlikte motora eklenen en önemli özellik, Windows desteği. Eskiden, Unity'de yapılan oyunlar Windows'ta da oynanabiliyordu, lakin Unity'nin araçları sadece MacOsX'e özgüydü. Ayrıca yeni eklenen bir özellik de 3DSMax'tan direk import desteği.

Yeni eklenen özellikler listesi şuradan:

Yorumlar

deniz dedi ki…
Unity o -ilk bakışta- süper gözüken oyun motorlarından bir tanesi gerçekten. Hakkını yememek lazım, gerçekten başarılı bir oyun motoru ortaya çıkarmışlar. Eğer tasarım odaklı bir sektörden geliyorsanız (çoğu flash/actionscript programcısı gibi) unity nin size vadettikleri (3d) ve özellikle bunları sunuş şekli (kolay kullanılabilir bir editör, instant deployment, platformdan bağımsızlık gibi) çok hoşunuza gidecek.

Fakat , -evet ne yazık ki bir fakat var ve de kimileri için çok da göz ardı edilebilecek bir fakat değil bu-, eğer yazılım geliştirme geçmişiniz ağır basıyor ise unity yi kurduktan sonraki birkaç dakika içinde biraz hevesiniz kaçacak. Ne yazık ki kendi script dili dışında (ki isterseniz javascript isterseniz c# kullanabiliyorsunuz) başka bir programlama arayüzü içermiyor :(. Ayrıca editörü içerisindeki script geliştirme ortamı da ne yazık ki en azından benim beklentilerimi karşılamaktan uzak. (düşünün ki bir script debugger ınız yok, breakpoint koyamıyorsunuz, satır satır gidemiyorsunuz vb.).

Bu hali ile sanki kısa süreli (3-6 ay), ve düşük maliyetli (küçük ekipli )prodüksiyonlar için düşünülmüş bir araç izlenimi yarattı bende. Bu tanım bazı indy projelerine uygun düşüyor - zannımca indy camiasında bu motorun bu kadar popüler olmasının bir sebebi de bu olsa gerek, tabii ulaşılamayan şeyler herzaman çok daha iştah açıcı gözükür bunu da es geçmemek lazım. Yakın zamanda Torque3D de geliyor ona da bakmak gerek.