Neden Bağımsız Oyunlar?

Lost Garden blog'unda Danc bu konuda çok güzel bir yazı yazmış. Bende bir iki kelam etmek istedim. Benimkisi kısa bir yazı olacak. Daha çok fikirlerimi kısaca belirtmek ve sizin konu hakkındaki yorumlarınızı almak istiyorum. Başlıyorum.

Eskiden oyunları insanlar yapardı. Günümüzde ise çalışan orduları hazırlıyor. Eskiden yapılan oyunların bize daha iyi gelmesindeki birinci sebeb zaten bu, o oyunlar yapılırken yapan insanlar kendilerinden birşeyler katıyorlardı. Günümüzdeki dev oyun sektöründe bir oyun tasarlandığında ilk önce ticari açıdan ele alınıyor. Ondan sonra ise oyuna kendinden birşeyler katabilmek o kocaman çalışan ordusu içinden sadece bir avuç adamın elinde oluyor ki onların sınırlı katkısı ise asla yeterli olmuyor.

İşte Bağımsız Oyunları tercih etmemin sebebi bu. Oyunu oynarken o insanların katkısını hissedebiliyorum. Bizzat kendilerinden bir parçayı katıyorlar oyunlarına. Bu oyuncu ve oyun geliştirici arasında muhteşem bir bağ oluşmasına neden oluyor. Tamam bu insanlarda oyunlarını satmak istiyorlar, sonuçta bu da bir iş ve geçindirmeleri gereken aileleri, ya da en azından kendileri var. Herkes para kazanmak zorunda. Ama hiçbir indie geliştirici oyununu tasarlarken ticari başarısını düşünmüyor. Bunu çok rahatlıkla söyleyebiliyorum. Hepsi bir sonraki oyunlarını yapmak ve oynamak istedikleri oyun ne ise o şekilde yapmaya çalışıyor. İşte bu bütün o muhteşem prodüksiyonların, o paranın ve çalışan ordusunun asla başaramayacağı birşey bence. İşte bu yüzden Bağımsız Oyunlar diyorum. Peki ya siz?

Yorumlar

Fatih dedi ki…
Katılıyorum, bağımsız oyunlarda grafikleri daha iyi yapma çabası, ya da para kazanma hırsı yok, birilerinin yaparken eğlendiği oyunları biz de oynarken eğleniyoruz. Sözde "profesyonel" bir havaya bürünmemiş nadir şirketlerin de oyunları oynanabilir oluyor, ama o amatör ruha sahip oyunları özellikle daha çok seviyorum.
tesla dedi ki…
Indie olmak böyle bir şey:
http://mega64.com/2008/02/25/gdc-2008-i-am-independent/
Ragnor dedi ki…
hahahahah, mega64 rocks! :)