STABD

Global Game Jam 2010'da bu sene Ankara çok keyifli zaman geçirip birçok güzel oyun geliştirdik. Açıkcası hepsine hak ettikleri ilgiyi göstermeyi isterdim ama ne yazık ki vaktim yok. Ama Dijital Oyun Kültürü blog'unda bu sene Ankara merkezinde geliştirilen oyunlar bir yazıda derlenmiş, bende kolaya kaçıp o yazının linkini veriyorum size.

Bu yazıda ise GGJ'de bizimle Ankarada olmasa bile İsveç'ten katılan iki arkadaşımın oyununu tanıtacağım. Oyunun adı Shapeshifting Tree Alien's Banana Deception. Eğlenceli bir platform oyunu. Bildiğiniz gibi bu sene ki tema "Deception - Aldatma" idi. Ayrıca bulundukları merkezde onlara verilen kısıtlama sözcükleri ise "Monkey (maymun), Donkey (Eşek) ve Key (anahtar)" olmuş. Oyunuda Adam Atomic'in ünlü flash oyun motoru Flixel ile geliştirmişler.

Oyunda iki karakter kontrol ediyoruz. Biri maymun ve diğeri eşek. Maymun daha yükseğe zıplayabiliyor ve duvarlardan sekerek zıplayabiliyor. Eşek ise daha uzağa zıplayabiliyor. Ayrıca yolda karşınıza çıkan maymunlar ve eşekler eğer aynı türdenseniz size zarar vermiyorlar. Oyunun basit retro grafikleri eski tarz platform oyunu havasına uymuş. Ayrıca GGJ'de bize sunulan opsiyonel hedeflerden biri olan oyun ses ve müziklerinin tamamını insan vücudundan çıkan seslerle yapma hedefini başarmak için bütün oyun seslerini mikrofon yardımıyla kendileri kaydetmişler. Bu da oldukça komik ses efektleri ortaya çıkarmış. Son olarak oyun oldukça zor ya da ben kötü bir platform oyuncusuyum :). Eğlenceli bir 5-10 dakika için ve oyunu bitirip bana hava atmak için deneyebileceğiniz bir oyun STABD.

Oyunu oynamak için tıklayın.

Yorumlar

tesla dedi ki…
Vaay, haha :) Inceleme yazısını burda görünce hem şaşırdım hem sevindim. Sanırım ilk defa eli yüzü düzgün bir oyun projesinde yeralabildim.

Eheh, evet biraz zor oldu oyun ama bitirebilenle de baya fazla ;)

Neyse uygun bir vakitte daha kolay bölümleri olan bir ek versiyon yapmayı düşünüyoruz.