Cepte Fallout Keyfi

Fallout 3 çıktı bildiğiniz gibi. Ben hala beğenmeyen biriyim. Hala küskünüm, dönmedim davamdan. Ama ortalıkta feci bir F3 gazı dolaşmakta. Neyse canım ne yaparlarsa yapsınlar. Konumuz başka.

Yaptığı Flash oyunları ile olmayan sektörümüzde özel bir yeri olan eski oyun geliştiricisi Tayfun Tuna uzun zaman önce oyun geliştiriciliğini bıraktığını açıklamıştı. Kendisi önce Höst dizisi ile, sonra da çektiği çeşitli kısa filmler ile gönlümüzü yine fethetti. Ama şimdi yine beklenmeyeni yapıyor ve istisnai bir oyunla geliştiriciliğe geri dönüyor. Aslında tam olarak dönmüyor. Sadece bu oyuna özel bir durum bu.



Oyunumuzun adı Fallout Chronicles. Cep telefonları için geliştiriliyor. Flash Lite ile geliştirildiği için PC'nizde de oynayabilirsiniz. Oyun Tayfun'un diğer oyunlarından farklı olarak bir text-adventure. Ama bu sadece metinden oluşuyor demek değil. Oyun orijinal Fallout'un grafikleri ile hazırlanıyor. Oyun hakkında daha fazla bilgiyi OGZ forumlarındaki Tayfun'un açtığı başlıktan edinebilirsiniz.

Ayrıca kendisi bana bu oyun için ilham kaynağı olan oyunu gösterdi. Fallout 0 adlı bu oyunda yine cep telefonları için hazırlanmış bir Fallout text-adventure'ı. Tayfun bu oyunu gördükten sonra ben daha iyisini yaparım demiş ve çalışmalara başlamış. Ben açıkcası bunu çalıştıracak bir cep telefonum olmadığı ve simulatörü de yükleyeme üşendiğim için daha bakmadım. Merak ediyorsanız siz bi bakarsınız artık.

Yorumlar