Smokin' Guns


Smokin' Guns açık kaynak kodlu, western temalı bir Quake 3 total conversion'ı (yani oyunu öyle bi değiştiriyolar ki değil anası yapımcısı bile tanıyamıyor). Linux ve Windowsta çalışabiliyor oyunumuz. Zaten western temalı oyun az bulunduğundan bir de linux'ta da çalıştığından hemen atladım bu oyuna.

340 küsür mb'lık paketi indirdikten sonra hemen oyuna girdim. Girişte beni oyun içi grafiklerle hazırlanmış oldukça güzel bir intro karşıladı. Gazı aldıktan sonra kendimi ana menüde buldum. Ana menüde çok güzel tasarlanmıştı. Oyunun görsel tarzı belki teknik olarak geride kalmış grafikleri olsa da en başından itibaren sizi atmosfere sokmaya yetiyor. Hele de benim gibi spagetti western hayranıysanız. Güzel hazırlanmış menüye bakarken arkaplanda çalmaya başlayan müzikte en az grafikler kadar güzeldi. Ayarlara girip biraz kurcaladıktan sonra oyuna gireyim artık dedim.

Singleplayer ve Multiplayer olmak üzere iki seçeneğiniz var. İkisi de aynı olmakla birlikte singleplayer'da botlara karşı mücadele veriyorsunuz. Multiplayer'da ise etten ve kemikten olma insanlara. Ben ilk iş olarak singleplayer'ı seçtim. Oyunu biraz öğrenmem lazımdı. Oyunda diğer oyunlardanda iyi bildiğimiz Deathmatch ve Team Deathmatch modları bulunmakta. Ayrıca bu oyuna özel iki mod daha bulunmakta. Biri Bank Robbery ve diğeri de Duel.

Duel adı üzerinde düello yaptığınız bir mod. Oyundaki herkesi iki iki eşleştirip farklı haritalara yerleştiriyor. Sadece pistol kullanabiliyoruz bu modda. 3 saniye beklendikten sonra iki tarafta karşılıklı ateş etmeye başlıyor. Oldukça eğlenceli bir mod. Bank Robbery ise yine adından anlaşılabileceği gibi banka soygunu modu. Oyuncular iki takıma ayrılıyor. Bir takım bankayı soymaya çalışırken diğeri korumaya çalışıyor. Bankayı soymak için bankaya girmeli, kasayı dinamit ile patlatmalı (soyguncu taraftaki oyuncular otomatik 2 dinamit ile başlıyor), para çantasını kapıp, kaçış noktasına gitmelisiniz. Evet onun yerine rakip takımı tamamen temizlemek daha kolay ama banka soygununu tamamlamak rakip takımdaki herkesi öldürmekten daha çok para kazandırıyor. Bu para ile de daha güzel silahlar alabiliyorsunuz. Bank Robbery biraz CS'ye benzer bir havaya sahip bu açıdan.

Oyunun grafikleri ve müzikleri daha önce söylediğim gibi çok güzel. Özellikle çatışmanın ortasında birden çalmaya başlayan hızlı bir parçanın verdiği tadı anlatamam, yaşamanız lazım. Grafikler teknik olarak biraz geri kalmış gibi dursa da özellikle haritalar ve oyuncu modelleri (pancho'lu model!! :)) çok hoş hazırlanmış.

Multiplayer modunu daha oynamadığım için pek birşey söyleyemeyeceğim ama aynısı işte, sadece insanlara karşı oynuyorsunuz :). Özetle oyun bildiğimiz Quake 3 ama western temalı. Roketatarlar, laser silahları yok. Winchester'lar, Colt'lar var. Ve eğer sizde benim gibi spagetti western hayranıysanız kaçırmayın. Değilseniz ama FPS'leri seviyorsanız bu oyuna bir şans verin.

Oyunun websitesi: http://www.smokin-guns.net/

Puan: 4.5/5

Yorumlar